måndag 18 maj 2015

Joseph Smith

18 maj 2015

Jag satt ikväll med en sovande Annabelle, och passade henne under tiden Värdpappa lade Noah till sängs. Bredvid mig låg en barnsångbok, som jag plockade upp för att njuta av vågen nostalgi och minnen som kom över mig. På det allra sista uppslaget hittade jag texten till Blinka lilla stjärna, men inte bara en vers, utan två! Jag visste inte alls att det ens fanns en andra vers? Har jag någonsin hört den förut? Vet folk om att den finns?! Jag känner mig som Joesph Smith måste ha känt sig när han tidigt 1800-tal grävde upp de gamla, bortglömda guldplattorna som senare skulle bli Book of Mormon - jag har funnit någonting otroligt! En mindre skatt i alla fall, och jag behöver inte ens göra arbetet med att publicera min upptäckt själv, för det har någon redan gjort. Så smidigt så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar