måndag 27 april 2015

Hemlängtan?

27 april 2015

Jag har en kompis som försöker lära sig svenska, och han har efterfrågat svenska sånger. Efter att ha rannsakat mitt minne (och rådfrågat youtubespellistor) skickade jag honom bland annat Lisa Nilsson och Ted Gärdestad. Deras sånger har nu snurrat runt, runt, runt i huvudet på mig hela dagen. Jag var ensam hemma med order om att städa huset, och det var ju perfekt. Jag dansade runt i köket och sprejade alla ytor samtidigt som jag gapade Varje gång jag ser dig för full hals. Jag dammsög alla förbaskade heltäckningsmattor (i orelaterade nyheter kan jag berätta att jag aldrig tänker acceptera heltäckningsmattor i mitt framtida hem) och sjöng innerligt Himlen är oskyldigt blå. När jag organiserade Noahs många gosedjur blev det Handens fem fingrar. Jag hängde upp tvätt och drömde om sommaren till Sol, vind, och vatten. Min osynliga publik var otroligt hänförd. Lite Sverigekänsla sådär kan ju inte skada ibland!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar