fredag 29 maj 2015

Ett sista adjö

29 maj 2015

Min sista dag delades upp i tre delar: nummer ett var att packa det sista och få ordning på allt inför resan hem. Det var klart ganska fort eftersom jag för en gångs skull gjort i ordning det mesta i förväg.

Nummer två var att ta en tur till stan för att ta adjö av London för den här gången, samt träffa Erik en sista gång för fika. Vi drack varsin kaffe och umgicks ett tag innan det var dags för den oundvikliga kramen och det sista farvälet. Nå, på återseende, då. Vi lär ju absolut träffas igen. Det funkar ju så med vänner, när man väl hittar fina personer vore man ju bra korkad om man släpper taget helt.

Nummer tre var att på kvällen ha en avslutning med familjen. Efter att barnen nattats satt jag med mina Värdföräldrar och Värdpappans föräldrar (som är på besök) i köket och vi drack vin, åt grönsaker med olika hummus-aktiga dips, och bara umgicks en sista kväll. Jag visade några av filmerna jag tagit på barnen under året. Jag hade också köpt en bukett blommor och ett kort där jag tackade dem ytterligt för hur bra de tagit hand om mig de senaste tio månaderna. Likaså fick jag ett fint familjefoto, och en flaska champagne som tack för min insats. Det var jättefint och mysigt och trevligt och jo, det är lite vemodigt att behöva lämna... Men många bra minnen har det blivit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar