lördag 16 maj 2015

Andningspaus i Soho Square

16 maj 2015

Jag börjar inte jobba förrän halv sju ikväll, så under förmiddagen åkte jag in till stan. Dels för att hämta upp en bok jag beställt från Topshop (en receptbok på gröna juicer, nom nom), dels för att njuta av det fina vädret, dels för att möta upp ett par kompisar och roa oss åt att traska bland alla turister på Oxford street (som för övrigt inte alls är en lika hemsk upplevelse när det är vår, man blir inspirerad snarare än mordbenägen), och dels för att jag ibland måste påminna mig själv om att jag faktiskt bor i(nte-så-långt-ifrån) London. När jag kramar mina vänner adjö hittade jag till Soho Sqaure, en liten trädgård ett stenkast från Oxford street, en grön oas mitt bland alla affärer, där jag slog mig ner för att bläddra i min nya receptbok, dricka en ice crusher-historia för att släcka törsten, och fortsätta lyssna på min bok.

Soho Square är en av många liknande småträdgårdar mitt i stan, och fantastiskt mysigt så här års

Jag lyssnar om Rick Riordans tonårsserie om modern grekisk mytologi, Percy Jackson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar