onsdag 1 april 2015

Sissk! Foon!

1 april 2015

Hej April! Jag har (än så länge) inte råkat ut för ett enda första aprilskämt. Den som känner sig manad har tre timmar på sig...

Istället har jag spenderat dagen med barnen, Nussus på morgonen, och Annabelle på kvällen. Däremellan var jag ute och sprang igen, under en mulen himmel. Det känns hyfsat, och mer kan jag väl inte begära. Morgonen var dock solfylld, och fann därför Noah och mig ute i trädgården igen. Han älskar sina fiskleksaker, kastar dem omkring sig med glada "Sissk!", och springer dit dem landar. Vid ett tillfälle petade han in dem båda två under skjulet, och jag fick kravla dubbelvikt för att få ut dem igen. Efteråt försökte jag lära honom att säga "skjul". Han lyckades - "foon!" Inte en bokstav rätt, men jag förstår ju vad han menar. Vi lekte också med stenarna på uppfarten, och det sade han ordentligt. Det är roligt att inse att vi utökar hans vokabulär varje dag.

Under kvällen hade jag en väldigt hungrig, och även efter matning upprörd liten Annabelle. Hon kräktes på mig fyra gånger, men lugnade till slut ner sig. En stund i alla fall, och jag läste Northanger Abbey i väntan på att hon skulle somna. Hon valde att bli upprörd igen, men då kom tacksamt nog Värdmamma och tog över. Jag lassade in en massa tvätt i maskinen istället - bäst att passa på när den för en gångs skull inte är upptagen med bebiskläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar