lördag 25 april 2015

Vi välkomnade våren (och dansade hela natten)

25 april 2015

Svenska Kyrkan i London anordnar Valborgsfirande, som slog ut i blom i helgen, istället för på faktiska datumet Valborg. Jag skulle från början ha jobbat eventet som servitris, men den planen ändrades. Dock ville jag inte missa festligheterna totalt genom att inte vara där, så jag köpte en biljett till årets Vårbal och hade en helt fantastisk kväll som gäst.

Först sjöng kyrkans herrkör, Ulricae Drängar, in våren på the bandstand i Regents Park.

Därefter bjöds på champagne och mingel i Prästgården, innan vi kom ner i Svenska Salen till vackert dukade bord

Trerättersmiddag åts till god konversation med glada bordsgrannar

Det var bordsplacering, underhållning i form av tal och sånger från UD, samt flera dryckesvisor. Min mat serverades för hand i och med vegetarisk - helt underbart god! - medan de andra tog för sig av faten som lades fram.

Efter middagen blev det vals och annan dans, och jag råkade vara en av de första ut på dansgolvet när jag blev uppbjuden av körens ende norrman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar