måndag 13 april 2015

Ett år äldre

13 april 2015

Så när åren går händer det ibland att man fyller år, mitt i alltihopa. Förra året firade jag min tjugoårsdag i en två tre olika dagar, men det var ett undantag. Oftast gör jag inte mer än att umgås med min familj under födelsedagen, som avslutas med en god middag. Det har jag gjort de första tjugo åren av mitt liv, men nu fyllde jag tjugoett. För första gången i mitt liv hade jag inte möjlighet att umgås med min familj på min födelsedag, något jag, tillsammans med implikationen att jag verkligen börjar bli äldre, reflekterade över när jag gick hemifrån på morgonen. Jag må inte kunna krama om mor, far, och bror idag, men det finns en annan tradition som är precis lika viktig, och den hade jag möjlighet att genomföra: Varm Choklad med Vispgrädde.

I min familj har vi aldrig firat födelsedagar genom att väcka någon och ge dem en tårta att äta i sängen. Istället kommer vi in, glatt sjungande på Ja må hen leva och serverar födelsedagsbarnet en kopp varm choklad med vispgrädde. Idag vaknade jag i ett solfyllt rum, gick upp och gick ut, och åkte till ett Costa för att träffa Hanne och njuta av denna fina tradition. Få saker säger födelsedag så mycket som varm choklad med vispgrädde för mig. Att sitta och skvallra med Hanne i ett par timmar var naturligtvis inte heller fel!

Varm choklad med vispgrädde, toppad med kanel

Glad tjugoettåring, med allmänt stökig lugg

Jag behövde jobba under dagen, men lyckades undvika alla blöjbyten. Dessutom kom Noah frivilligt fram till mig flera gånger när vi lekte, bara för att gosa och ge mig kramar! På kvällen efter middagen överraskade mina Värdföräldrar mig med en tårta, och en present från Noah - en stor tekopp som han målat själv på ett keramikkafé i närheten. Det var en supertrevlig kväll, och en allmänt bra födelsedag.

London bjöd på mer eller mindre vårväder under dagen... Mitt hår fortsatte leva sitt eget liv

JT, inte numret pi... Fin va? Värdmammas mästerverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar