fredag 17 april 2015

I väntans tider

17 april 2015

Jag har gjort något oerhört: tagit ledigt en hel helg! Det beror främst på att jag får besök av min vän Bogdan senare ikväll, och jag tänkte att det trevligaste vore ju om vi kunde spendera lite tid tillsammans när han ändå är här. Annars skulle jag klart behövt jobba i helgen... Men nej, jag informerade mina arbetsgivare och bad om ledigt, och mina snälla Värdföräldrar var helt med på noterna. "Vad kul med besök!" var deras främsta reaktion. Har jag sagt att de är toppen?

Toppen är också det hotellrum vi bokat för helgen - i en ordentlig minisemester ingår det ju att resa bort, och jag ser verkligen fram emot att inte höra gråtande bebisar i några dagar. (Ja jo, så låter det nu, på söndag kväll kommer jag säkert längta ihjäl mig efter de små liven). Att komma hit till mysiga Russel Square har inte gjort ont kan jag lova. Jag passade dessutom på att städa mitt rum engagerat innan jag åkte hemifrån, så att jag kan komma hem till ren ordning på måndag morgon. Bogdan kommer inte hit förrän sent ikväll, så jag har undersökt Russel Square, skajpat med Johanna, samt försökt koncentrera mig på ett skrivarbete i några timmar. Nu blir det att fortsätta vänta, och debattera med mig själv vilken film jag vill se när pojken väl kommit hit och kan slå sig till ro! Jag tänker favoriten Stardust, vilket sätt kan vara bättre att inviga en helt ledig helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar