söndag 5 april 2015

Påsksöndag

5 april 2015

Klockan var halv tio igen, och jag stod i kyrkan och sjöng upp med resten av kören. Precis innan gudstjänsten började hann jag vinka till mamma och pappa, som för första gången besökte Svenska Kyrkan i London, Ulrika Eleonora - min kyrka. Jag hann också klappa mina bebisar, som tillsammans med Värdfamiljen också var där. Sedan gick kören in i en lång process efter prästerna, och vi hjälpte till att klä altaret igen. Snart kunde vi öppna gudstjänsten med en glad påsksång, och sedan rullade gudstjänsten på som vanligt. Ja, nästan som vanligt. Påsken är ju en enorm kyrkhögtid, så det var mer traditionella ritualer idag än i vanliga fall. Kören sjöng inte lika bra som i fredags, men bra nog - det vill säga, vi sjunger aldrig så fantastiskt bra som vi gjorde i fredags, och idag var vi tillbaka på vår vanliga, fortfarande riktigt bra nivå. Det var roligt. Efteråt väntade påsklunch istället för det sedvanliga kyrkkaffet, och jag och mina föräldrar lade beslag på ett bord tillsammans med Värdfamiljen. Mamma stal förstås åt sig lite gos med Annabelle, och vi andra umgicks mest i allmän gemytlighet.

Solfylld park med fågeldamm

Regent's Park är fantastisk under våren

Eftersom jag ibland inte är den allra skarpaste kniven i lådan hade jag totalt missat att allt är stängt på helgdagen Easter Sunday, så den galleria jag planerat att ta mina föräldrar till var det naturligtvis ingen vits att gå till. Istället tog vi en lång promenad genom Regent's Park, och när kvällen kom infann vi oss på en mexikans restaurang - Desperados. Mamma och jag satt och dansade i våra stolar till den gitarrbaserade musiken, och vi njöt allihop av olika fajitainspierade rätter. Det var ytterligare en toppendag. Jag älskar att ha mina föräldrar hos mig igen!

Festlig dekoration inne på Desperados

Efter maten-Margarita 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar