tisdag 3 juni 2014

Officiellt sommar

31 Maj 2014 

 Det må fortfarande vara en "vårmånad", men den senaste tiden har det onekligen varit mer sommar än något annat. Därför bestämmer jag att det officiellt är sommar nu, då jag spenderat många stunder med att panikartat springa undan solen - vissa nordbor gör sig inte bra i värme, och jag är definitivt en av dem.

Men när temperaturen sjunker lite och vattnet svalkar och det blåser en vänlig liten bris, då kan till och med en så lättskrämd vinterfantast som jag tänka sig att sticka ut nosen. Tillsammans med föräldrar och farmor befinner jag mig på en ö ute i skärgården, där vi har dammat ur vårt sommarhus. För att bevisa sommarens officiella status begav jag mig iväg på en av mina (ö-)kända fotoexpeditioner, vadandes i havets klara vatten. Här är ett urval av de bilderna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar