måndag 23 juni 2014

Alla på Island är gay

16 Juni 2014 

... Det är i alla fall slutsatsen jag kan dra efter att ha tagit del i Reykjaviks uteliv, ett fantastiskt sådant, men där jag misslyckats flirta med killar som föredrog män framför mig. Ack och ve, så det kan gå, men det blev roliga samtal och snajsiga danser i alla fall! Innan dess ledde Tuva oss genom stans allra bästa second hand-affärer.

Ett antal års fruktlöst sökande, men jag hittade dem till slut - det perfekta paret hängselbyxor! Bekväma, enorma, och dessutom med Nalle Puh! Aj äm inn löv <3

Dock hade det ju varit fantastiskt att gå runt i (en bekväm version av) det här. Varför klär vi oss inte så längre? Suck...

#lärmignyttspråk

Partyklara vänner

Selfie photo bomb! Peacetecknet av en främling! Så oerhört fantastiskt! Roligaste överraskningen när vi senare kikade på bilderna.

Mina nya fabulösa skor med mördarklack och platå - jag ramlade inte ens.

Dans på gaybaren Kikis. Rekommenderas varmt.

En av de allra bästa idéerna islänningarna har tagit an till perfektion, är faktumet att ingen av pubarna, barerna, eller klubbarna tar inträde. Det är naturligtvis bra för en något skramlande plånbok, men gör framför allt att man kan gå pubrunda, skulle man så vilja. Det ville förstås vi, och vi gynnade alltså flera olika ställen med vårt utomordentliga sällskap (och betalade förstås för dryck på de flesta av platserna).

Vi tog del i Reykjaviks uteliv på följande platser:
Prikid (där DJen "gay latino man" skulle spela, men var minst fyra timmar försenad)
Obladi oblada (där en full gubbe stötte på mig tills Tuva skrek åt honom "NO TOUCH!!!" när han inte lyssnade på mitt eget nej)
(Ett ställe som vi inte vet namnet på på en övervåning vilket var rätt trevligt)
Kikis
Paloma (träffade en kille som heter Ottur, de isländska namnen slutar aldrig med sin komik)
Kaffebaren

1 kommentar: