onsdag 4 juni 2014

Hopprepets handtag sprack

4 Juni 2014 

 Vart tar tiden vägen? Jag är uppenbarligen förvirrad, då jag alldeles nyss försökte skriva "4 Maj 2015", vilket är två av tre fel. Man blir ju lätt dagvill när man är ledig...

Men jag har inte suttit sysslolös! Nej, idag skuttade jag upp (efter en intressant dröm om en grävlingsfågel som blev en björn som blev en varg som, efter att jag röt åt den (och visade min alpha-status, antar jag), blev en pudel, varpå jag adopterade den) för frukost. Till mitt morgonte tittade jag på SciShow, på den här videon om en personlig idol för mig, Leonardo da Vinci, och ett par andra där Hank Green förklarar hjärnan och drömmar samt varför vi behöver sömn.

Därefter spenderade jag 90 minuter åt träning - styrketräning i fyrtiofem, och sedan hopprep i de resterande fyrtiofem. Under tiden tittade jag på två avsnitt Gossip Girl. Jag föredrar att ha serier igång under tiden jag ska träna hemma, eftersom det distraherar mig från att känna att "allting är så jobbigt" och får mig att fortsätta längre än vad jag annars skulle gjort. Det kanske kommer som en överraskning för många, men ofta sitter jag faktiskt inte still och tittar på serier. Jag använder samma system när jag ska städa, diska, eller behöver
 göra något annat mindre festligt. (Det är här man skulle kunna passa på att nämna klichén "tiden går fort när man har roligt").



Dessutom bjuder gg på motivation!
... Jag blir å andra sidan alltid väldigt motiverad av att se på serier där vackra människor är med, för det motiverar och inspirerar mig. Ytligt? Kanske det. Men det får mig att vilja engagera mig mer i utseende och hälsa, något som är både bra och extremt kreativt och, i min åsikt, roligt, så jag klagar absolut inte. För just det ändamålet kan jag även rekommendera Pretty Little Liars, Drop Dead Diva och The Vampire Diaries. 



 På eftermiddagen tog jag en promenad ut i det glänsande gröna, där ett stadigt duggregn gjorde mig sällskap. På kvällen lagade jag middag med min bror, och under resten av dagen planerar jag att mysa till det med en bok. Som lata dagar går så har det här trots allt varit en någorlunda produktiv one jag insåg just att man inte säger så på svenska det är svårt för mig att hålla mig till bara ett språk dag. Ehe. Bra dag, alltså. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar