tisdag 4 februari 2014

Mini-SHiRL

1 februari 2014

Lördag, februari, och jag började dagen med att möta en grupp fina människor på tågperrongen i Växjö. Tillsammans med en annan Växjö-vän hade jag dragit hit kompisar från SH, för ett endags-mini-SHiRL (= Svenska Hogwarts in real life).

Det blev en jättemysig dag! Vi var åtta stycken, och det pratades massvis om karaktärer och lektioner och livet och sommarplaner och filmer och musik och en massa annat som vi tipsade varandra om eller hade gemensamt. Jag ledde gruppen som en fåraherde, till Askelyckan för frukostfika, hem för att leka, och sedan till Hongkong för lunch, innan vi gick tillbaka till stationen för att ta adjö. Dock inte utan att jag fick spela Charles Benjamin Bishop, min 70-årige historialärare, som gav en föreläsning på kinarestaurangen... Folket vid de andra borden kan ha snappat upp kommentarer som "Ja, just det ja, det var alltså kungen som stod högst på pyramiden, som fått sin makt då från guden eller gudarna, trodde man i alla fall", och "de antika samhällena var väldigt beroende av sina slavar, ja precis", och liknande, med ett ivrigt entusiastiskt tonfall. Charles Benji är så fin!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar