torsdag 6 februari 2014

Blått Växjö men med värme

5 Februari 2014 

 Efter att ha sovit på en läckande luftmadrass och en alldeles för liten soffa, var det allmänt underbart att börja morgonen med ett pass Body Balance på Medley. Det är mitt favoritpass, som kombinerar yoga, pilates, och tai chi. När jag traskade hem i den extrema dimman efteråt passade jag på att ta ett par foton.

Risk för dementorer vid Växjösjön

En morgonpigg människa som gav tillfälle för en synnerligen enslig men vacker bild

Jag engagerade mig ytterligare i EE-skrivning under dagen, och mötte sedan upp med vännen Felicia på eftermiddagen för fika. Såhär ligger det till: jag har inte träffat Felicia sedan studenten, och hela tredje året på gymnasiet sågs vi ganska sällan då vi hade en massa saker att göra på olika håll. Så det var toppen att äntligen träffas och ha tid att umgås ordentligt, och vi hade förstås en massa att prata om. Jag älskar sådana vänner som, trots att man inte träffas särskilt ofta och bara har sporadisk kontakt under tiden via los internätos, det ändå inte blir konstigt alls när man väl träffas igen. Det är också skönt att bekräfta att man fortfarande gärna håller kontakten med gamla kompisar!

Fillan & Jessie



På kvällen infann jag mig i en källare på Lärkgatan, där Baraai thaimassage ligger, för att lösa in det presentkort jag fått i julklapp. Jag har varit i Thailand och fått massage, men aldrig valt en riktig, traditionell thaimassage (var lite för ung då och vågade inte prova). Så det blev alltså allra första gången ikväll, och för att sammanfatta den timmen så var det en allmänt underbar upplevelse. Min kropp är ju oftast lika stel som The Tin Man ur Trollkarlen från Oz, så uppmjukande massage är aldrig fel. Det kändes dessutom väldigt orientaliskt, med mörka rum, mjuka handdukar, typisk plinkiplonk musik, och doftande oljor. En riktigt bra avslutning på dagen alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar