söndag 23 februari 2014

Ragnarök

22 Februari 2014 

 Du vet hur det kan vara ibland, en helt vanlig lördag, när man sitter och avslutar sin historiauppsats, och ens mamma plötsligt utropar "Vi har en hund i trädgården!" Man tittar ut genom fönstret och ser mycket riktigt en liten collie utan halsband som travar runt i rabatten, och hur den sedan när ens mamma går ut till den glatt börjar gosa med henne. Som du redan vet, för det här har säkerligen hänt även för dig, visar det sig vara en av grannens bekantas hund, som gillar att dra iväg på äventyr. Livet på landet är aldrig tråkigt!

Förutom att observera hundäventyr har jag idag umgåtts med min bror. Vi tog en promenad och diskuterade vilka vi skulle vara ur olika fiktionella universum, och kom fram till att Jonathan skulle vara Bruce Banner från The Avengers, och Bilbo Baggins från The Hobbit. Han påstod att jag skulle vara en av de blå trollkarlarna från The Hobbit eller Peregrin Took från Lord of the Rings, och Clint Barton från The Avengers. Vad gäller Disneyprinsessor är Jonathan Tiana och jag Belle eller Elsa. Vi är fina syskon som gärna diskuterar sådana här viktiga frågor. När vi kom hem kurade vi ihop oss framför Tangled. 


 Sedan planerade jag att åka tåg igen, för du vet, det finns ju ingenting jag tycker bättre om än att åka tåg! (Om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag faktiskt att tåg är ett trevlig sätt att transportera sig själv, så det försöket till sarkasm var kanske lite onödigt...) Jag fick skjuts av min snälla mor till stationen, väntade på tåget, tåget till Karlskrona åkte förbi, och plötsligt förklarade dem att nästa tåg till Växjö inte skulle gå förrän om två timmar. Jag fick skjuts av min snälla mamma hem igen, och (efter en smärre förvandling från "jag har gått osminkad hela dagen med håret i en knut också är jag beklädd i en gammal t-shirt" till "jag är numera fräsch och redo för en kväll ute i en t-shirt som egentligen är ännu äldre") fick jag skjuts tillbaka igen två timmar senare, när mycket riktigt ett tåg gick.

Behold, it's a me on a train

Apropå den t-shirten förresten, jag måste bara få skriva en officiell kärleksförklaring till den. Jag köpte den när jag var tolv, och den är sliten, men fortfarande den bästa tröjan jag äger. Jag har den på varje bodybalance-pass. Jag har den när jag ska umgås med kompisar, både på utekvällar och picknickar. Jag sover i den. Det är den bästa, mest multifunktionella tröjan jag någonsin ägt. Aj lövs it.

När jag kom fram till Växjö, kan du tänka dig, så regnade det. Jag hittade mina älsklingar Johanna och Hanne, och vi tog oss till Deluxe (det vill säga Växjös version av Sunnydale's The Bronze). Vi spenderade ungefär två timmar till att förtälja de äventyr vi nu för tiden har i livet, och åtnjöt alternativt dränkte våra sorger i varsitt glas vin. Sedan fick vi sällskap av en partypojke med kompani, vilket egentligen inte förändrade scenen så mycket. Vi umgicks glatt och pratade fortfarande om livet. Hur eller hur så var det väldigt trevligt, och den här lilla flickan var inte hemma förrän halv tre.

En Hanne, som jag inte sett på evigheter, och som jag inte kommer få se på länge igen då hon far till mitt hjärtas stad London snart!

Lekte lite i redigeringen, visst ser de här töntarna sofistikerade och gammaldags ut?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar