tisdag 11 februari 2014

Hundvakt

10 Februari 2014

 Ny vecka, och jag infinner mig som vanligt i Växjö. Det är en regnig dag (vem kunde ha anat det va?), och jag sover tacksamt i bilen och låter mamma köra. När vi når staden åker vi inte till skolan, biblioteket, eller lägenheten, som vi brukar. Nej, den här gången hamnar vi i ett bostadsområde...

... Där min faster och farbror bor, eftersom jag blivit ombedd att vara hundvakt över dagen. Den lilla gosegrisen som också går under namnet Teddi önskade lite sällskap, och jag ställde upp. Under större delen av dagen satt jag vid köksbordet och pluggade historia, medan Teddi låg i soffan och sov. Men det blev även en del gos, ett par promenader, och några busstunder. Ganska mysigt att ha ett husdjur i närheten. Skulle gärna skaffa en hund själv, kanske gör jag det någon dag (långt in i framtiden). Största argumentet på mot-sidan är efter den här enda dagen att hundmat luktar förfärligt illa... Hm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar