tisdag 4 februari 2014

Vardag

4 Februari 2014

 Tre timmars tågresa hem från Göteborg, med soundtracket till Wicked i öronen. För ett par dagar sedan upptäckte jag återigen hur bra musiken till andra akten är, framför allt As Long As You're Mine och No Good Deed. Trots denna fantastiska konsert som pågått i mitt öra har jag lyckats läsa större delen av en bok för en av mina skoluppsatser under resan. Jag skriver om en av mina favoritpoeter, Edith Södergran, och det är fantastiskt fascinerande och både känslosamt och lättrelaterat och intressant att läsa om hennes liv.

Nu när jag landat hemma i Växjö igen ska jag fortsätta mitt studerande (efter denna lilla bloggpaus, ehe) i sällskap av ett litet mellanmål. Min mor skickade smset "du får äta hallonen om du vill! :)" till mig, och förvirrat gick jag till kylskåpet där jag hittade en massa goda bär. Nom nom nom! Tillsammans med te och knäckebröd blir det energin som förhoppningsvis ska få mig att orka skriva några hundra ord i uppsatsväg till. Och läsa ännu lite mer kanske. Ah, att vara studerande igen...

Frukost @ Rebbi's, och jag fick äran att dricka te ur hennes Shakespeare-mugg!


Utsikt från mitt tågfönster

Mellanus målus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar