söndag 23 augusti 2015

Vänner i Växjö

23 augusti 2015


Gårdagen spenderades i ett flertal av Växjös affärer, då jag shoppade loss i förberedelse för hösten (låter det som en okej ursäkt? Behöver jag en ursäkt? Jag råkar älska att shoppa, det gör mig glad. Men jag följde också en lista med saker jag ansåg mig ha nytta av). Idag var det en annan del av Växjö som lockade, nämligen mina fina vänner! Jag träffade Hanne och Tuva för brunch, vi lagade veganska pannkakor, te, och satt sedan och åt och skvallrade om livet, allt som hänt de senaste månaderna som chatt och skajp inte fått fram, och vad vi ska ha för oss det kommande halvåret. Vad jag älskar med mina vänner är att hur sällan jag än ser dem (och då vi ofta är utspridda över inte bara Sverige utan även Europa blir det inte överdrivet ofta), är det alltid bara varm glädje och kärlek utan knyssel när vi väl umgås. När vi skiljdes fick jag dessutom en supersöt stickling av Tuva, som hon fött upp (säger man så om sticklingar? Grott, kanske?), som jag beslöt att döpa till Hubert. Han ska följa med mig till Vimmerby, och vara min vän och stöd där.

Veganska pannkakor med blåbärstopping

På eftermiddagen hann jag dessutom med en lång fika med Erik, också en god vän från gymnasietiden, som det var ännu längre sedan jag sett! Vi satt och pratade om livet vi också, och det är alltid fint att kunna umgås med folk man ser så sällan. Att ge Erik en ordentlig kram när vi väl sade hejdå gjorde inte det minsta ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar