söndag 30 augusti 2015

Dagen efter

30 augusti 2015

Trots den långa nattens festligheter lyckades jag komma upp på morgonen. Hotellet serverade en ordentlig frukost, och kaffet smakade helt rätt. Bogdan och jag spenderade frukosten i andra bröllopsgästers trevliga sällskap, som vi några timmar senare sade adjö till. Vi kramade om, tackade, och önskade brudparet lycka till ytterligare en gång, och tog sedan en taxi ut till det hotell som ligger bara några meter från Gdansk flygplats. Jag har bokat ett riktigt tidigt flyg imorgon, så att redan vara på plats känns bra.

Jag ska inte ljuga - vi har inte gjort många knop idag. Faktum är att jag kände mig ganska överkörd när vi kom hit, och beslöt snabbt att hotellsängen såg fantastiskt inbjudande ut... Jag gick och lade mig, och vi sov ikapp några timmar föregående natts fest berövat oss. På kvällen hade vi funderingar på att ta oss in till stan en sista gång, men det blev inte så. Vi planerade att bara äta en snabb middag på hotellet, men vi tappade bort tiden till vinst av fin konversation och fantastisk mat, och snart var det ingen vits med att åka iväg någonstans. Å andra sidan, dagen efter en så händelserik dag som gårdagen... Det är väl inte fel att ta igen sig lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar