söndag 16 augusti 2015

Aptitretande

16 augusti 2015 

Idag har Brynolf namnsdag, vilket är det namn jag bestämt att min framtida hanhund ska heta. Kan du tänka dig en hund som heter Brynolf? För mig känns det bara så rätt.

Jag var hemma med faren idag, och pysslade runt med allmänna saker som varit uppskrivna på Att Göra-listan. Pappa mådde bra idag också, trots gårdagens stora utmaning, och försökte äta upp sig efter att inte ha fått i sig mer än ren energi i tretton timmar dagen innan. Jag har jobbat med bebisar, som äter ungefär var fjärde timme - pappa åt snarare varannan. Fascinerande att människokroppen klarar av en sådan pärs som det ändå måste erkännas vara.

Jag plockade undan årets fallna äpplen, som inte såg speciellt inbjudande ut. Maskarna i komposten blev nog glada dock!

Dagens lunch för oss blev istället en engagerad sallad, om nom nom, no? ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar