fredag 29 augusti 2014

Vänner i Wimbledon

29 augusti 2014

=kaninteförståattaugustisnartärslutlikewhaaaaat=

Idag hade jag min första helt lediga dag, och jag började den genom att ha sovmorgon. Sedan låg jag i sängen och myste för mig själv ytterligare en lång stund, utan någon ånger alls. Mmmm....

Men sedan var det upp och redo som gällde, då jag paxat en av mina bäwstisar från klockan ett. Så jag åkte tåg, tunnelbana, och lite tåg till, för att komma till det tennisglada området Wimbledon! Där gick jag inte vilse utan väntade tills min älskade Natasha letat upp mig framför stationen.

Pepp på tåg. Passade på att lyssna vidare på Lord of the Rings under resan.


Kort bakgrundsförklaring: Natasha, eller som hon gemytligt kallas av mig, NashTash, är min rumskompis för två somrar under fyra veckors IB-träning i Sigtuna. Senast jag såg henne var förra året när jag precis flyttat till London, och innan dess var det ytterligare ett år sedan sist. Med särskilda personer spelar sådant absolut ingen roll dock, och så är det med NashTash. Vi kramades och squeeade och hoppade lite i vanlig ordning, innan vi påbörjade en tre timmar lång catch up på ett kafé i närheten. Det var super. Efter det tog vi även en liten sväng inne i den lokala gallerian, Centre Court, mest för att. Det allra bästa är att Tasha inte flyttar tillbaka till sitt universitet förrän om några veckor, så jag hinner träffa henne meeeeer <3<3<3<3

När jag kom hem sprang jag in på Tesco lite snabbt, och fick sedan ett mindre duggregn över huvudet den allra sista biten hem. Jag var inte hemma förrän sex på kvällen, så jag bytte naturligtvis om till pyjamas och åt kvällsmat. Har resten av kvällen fnissat i mitt rum, lyssnat på roliga historier från Värdföräldrarna, och officiellt förklarat min stora kärlek till vatten. Har haft en riktigt bra dag, alltså. Whoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar