måndag 25 augusti 2014

Söndag

24 augusti 2014

Hallå hallå, Jessica-Therese här, rapporterar från Engelska hemmet!

(För de av er som förstår - yay you! För de av er som inte förstår - läs eller lyssna på Tordyveln flyger i Skymningen!)

Jo men halloj, ytterligare en dag har gått, och jag har fler saker att berätta. Jag har idag bekantat mig med duschen i huset, något som alltid är intressant. Det finns ett gammalt talesätt, som lyder "hemma är där du vet exakt hur duschen fungerar". Helt hemma är jag inte än, men jag har gjort framsteg! Vi blev introducerade, så att säga, och efter diverse missöden med temperatur och styrka så lyckades vi komma ganska bra överens. I samma veva blev jag också bästis med mina nya Lush-produkter. Mmmm, havssalt... <3

Tillsammans med Värdföräldrarna har jag kunnat pränta ner lite tider i kalendern för den kommande veckan, det börjar lite lugnare, jag får "gå bredvid" och vänja mig, och så vidare. Toppen, verkligen, så att alla kan lära sig och känna sig bekväma och säkra i den nya situationen. Än så länge har det gått bra med pôjken, vi hade faktiskt en del bonding time idag! Jag och Noah och Värdpappa spenderade en lång stund i vardagsrummet-som-också-fungerar-som-lekrum, och efter ett tag gick Värdpappa iväg så att vi skulle kunna se hur ettåringen fann sig i att bara ha mig som sällskap. Det gick riktigt, riktigt bra - vi hade jätteroligt, och hans nya favoritgrej blev att ge mig saker att lägga på huvudet. Jag startade visst en trend när jag satte en kloss där för att distrahera honom från att dra i en sladd....

*

På kvällen var jag helt ensam med ungen några timmar, då båda föräldrarna var iväg på jobb, och hade den festliga uppgiften att ge honom kvällsmat. Jag vill inte berätta hur mycket som hamnade i Noah jämfört med hur mycket som hamnade på golvet... Men jag kan berätta att han tycker om stekt svamp. När Värdmamma kommit hem och nattat honom satt vi i köket och mumsade på ravioli och tittade på Dragon's Den. Jättetrevligt - och alla program blir mycket roligare av olika brittiska accenter.

Voíla! Min mysiga sovhörna <3

TV som för tillfället står på skrivbordet, och ett i övrigt Jessiefierat rum

Aloha och godnatt! (Snart)


Under dagen fick Värdpappa och jag även igång den tv som ska stå i mitt rum, och jag har på kvällen myst till det ordentligt, då jag insåg att det Doctor Who-inspirerade dramat An Adventure In Space and Time visades på BBC two. Det är baserat på hur serien startade 1963, hur producent och regissör fick jobba för att få ordning på sin serie, hur de första skådespelarna hanterade sina roller, och hur resten av England och BBC reagerade. I mycket är det också en fantastisk hyllning till William Hartnell, som gjorde den första doktorn. Dramat spelades in till ära av 50-jubileet förra året, men jag har faktiskt inte sett det förut. Nu när jag har det kan jag konstatera att det är en mycket sevärd bit av television.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar