söndag 24 augusti 2014

Glömde visst berätta...

22 augusti 2014 

... att jag flyttade till London igen! Eller snarare att jag överhuvud taget planerat det, ungefär sedan januari, men med definitiva planer sedan maj. Whoops.

I alla fall, jag har genomgått all den vanliga kontakten med min värdfamilj, då jag i år planerar att äntligen vara au pair! Eller, som jag föredrar då folk gärna har förutfattade meningar, (inneboende) nanny. Ingen skillnad egentligen. Jag har velat åka som au pair sedan jag var tretton, då min fransklärarinna talade om hur otroligt smart det är - hon menade ju förstås att vi borde åka till Frankrike och tala franska och lära oss den kulturen, men en stor del av mitt hjärta längtar ju alltid till London. Så jag har hittat en jättetrevlig värdfamilj, som har en 15 månader gammal pojk för mig att ta hand om. Efter Rosie känns det som en väldigt gammal bebis...

Hur eller hur, jag åkte iväg med 6.28-tåget för att passa 12.05-flyget från Kastrup. Har insett att det är toppen att vara på flygplatser tidigt - ingen kö! Har också insett att fast track är det bästa evur - strunta i kön! Mötte upp Värdpappa och pojken Noah där, för att ta samma flyg.

Vid gaten. Obligatoriskt "före"-foto. Dags att lämna Skandinavien igen. 




Jag älskar att titta ut när jag flyger. Det är filosofiskt rogivande. Man förstår hur viktigt det är att ibland byta perspektiv - något som är lätt att göra flera tusen meter upp i luften. Under moln - ovan moln. 



Och landad i London! Bara att vänta på väskorna. Bara lite trött. 


Eftersom det just nu är "Bank holiday" i England, något jag trots att ha frågat fortfarande inte förstår riktigt vad det är, så var det extremt mycket trafik när vi åkte hem. Värdmamma hämtade oss med bil, och så följde en 2-3 timmars bilresa för att komma fram till deras hus. Vi pratade och bekantade oss ytterligare med varandra, så det var toppen. Sedan fick jag tid att packa upp och göra mig hemmastadd i mitt nya rum - ljusslingorna och mina luftiga gardiner är på plats, datorn och skrivblock ligger på skrivbordet, och jag har redan hunnits imponerats av flera titlar i bokhyllan. Jodå. Det här kommer bli jättebra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar