söndag 24 augusti 2014

Vilse i storstan igen

23 augusti 2014 

Jaha, tillbaka i London, och tacksamt nog fick jag börja med en ledig dag! Tillsammans med familjen fick jag en liten guidad tur av området, en introduktion till hur tågen fungerar och var det är smartast att byta till tunnelbana - vi bor långt ute i zon fyra, så det är lite annorlunda från förra gången. Men jag gav mig på ett försök på en gång, för att ta en mindre shoppingtur - jag hade inte bemödat mig ta med en massa shampoo och andra skönhetsprodukter, när jag lika gärna kan köpa sånt här. Så iväg åkte jag!

Det gick till en början bra, jag kom fram till Liverpool station utan problem, men där blev jag förstås förvirrad. Efter att ha gått fram och tillbaka uppe på gatan ett par gånger, och runt ett litet kvarter med en gullig pub, tog jag skyndsamt min tillflykt ner i Londons tunnelbana igen. Där hittar jag.

Så det slutade med att jag åkte bort till Westfield, i närheten av var jag och Johanna bodde förra året, helt enkelt för att den gallerian är absolut bäst bekant för mig, och jag ville främst till Lush. Tog även en sväng inne på Boots. Har nu en massa festliga saker att mata mitt hår med, och lite liknande skojigheter. Jag lyckades åka tåget tillbaka och gå av på rätt station, och kilade in på det stora Tesco som ligger precis i närheten (yes!) för lite godis. Fick med mig supergoda torkade bär, bananchips, vindruvor, och minimorötter hem. De står nu i små skålar på mitt skrivbord. Jag lär inte gå hungrig.

Resten av eftermiddagen fick jag bekanta mig med Noahs morföräldrar, och på kvällen kröp jag upp i min välsignat stora säng för dagens största händelse: Deep Breath, Doctor Who series eight, episode one. Den länge efterlängtade introduktionen av Peter Capaldis tolfte doktor är äntligen här! Jag har ännu inte bestämt mig vad jag tycker om avsnittet i sin helhet, och jag är inte det minsta pepp på att vi behöver möta fler Daleks i nästa, men jag tror verkligen att Capaldi kommer göra ett bra jobb. Wohoo!

Englandsäventyret fortsätter imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar