söndag 24 augusti 2014

SHiRL - en historia

6 augusti - 10 augusti 2014

Som många vet älskar jag Harry Potter, en kärlek som brinner lika starkt idag som när jag först introducerades till böckerna för tolv år sedan. Och som den skrivglada nörd jag är, är jag med och engagerar mig i ett rollspel som heter Svenska Hogwarts, baserat på JK Rowlings värld, men med helt egna karaktärer. Det enda du behöver veta är detta: it's awesome.

Under ungefär en vecka vartannat år träffas vi glada medlemmar tillsammans för en massa skojiga lekar, och i år föll valet på Trollhättan, där vi hyrde en kyrkas lokaler. SHiRL 2014, det vill säga, Svenska Hogwarts in real life, var fantastiskt från början till slut. Här följer en liten fotosammanfattning:


På väg dit, mitt lilla gäng som åkte tåg från södra Sverige 
 Det väntades lekar:

Jag vann till min stora förvåning en smidighetslek - last one standing! 


Helknäppt och toppenkul, med eget tillagda SH-referenser


En lagövning - Kya och jag offrade stackars HJ att gräva fram sockerbitar ur mjölet 

Rebusen lyder: "Badankan är kung" 

... och IRL-lektioner...

Jag gör mig redo att spela Charles Benjamin Bishop, historieprofessor. Notera västen! 

Spelar nån flitig elev som noga tar anteckningar 

... Quidditchmästerskapen ägde rum, i semifinal fanns lagen från Sverige, Storbritannien, Japan, och Kenya...

Typiska svenskar väntar på bussen



Men laganda ändå och sånt 
Tea time! Britterna här 
Japanerna som är så kawaii (= söta) 

Kenyanerna och deras zebra 

Målringarna i Quidditch, tio poäng för varje gång Klonken går igenom en av dem

Och här är en av matcherna i full gång! Finalen stod mellan Storbritannien och Japan 

... sedan utbröt vattenkrig...

Jag ser lagom mordisk ut med en vattenfylld hink...


... och Kya fick in en fullträff på Musse! 





Svenska Hogwarts 10-årjubileum firades förstås storslaget! 

Foto vid ingången, jag med flera tjusiga tjejer

Häfte med meny, underhållningsregler, sångtexter, och bredvid skymtas ett bingo 

Min namnskylt vid min tilldelade sittplats! 

Tjusig och så vidare
Vackert dukat och glada medlemmar 



Det blev naturligtvis också en massa gos: 

Kompisgos i soffan - det lektes även med ballonger 

Vi är fina

Kvällsmys med intellektuella diskussioner 


Och efteråt då, the aftermath, som man säger...

Mitt betygshäfte som jag haft för mina karaktärer gick sönder, så jag fick skriva ett nytt...

Hittade också en objuden liftare - den här badankan ville visst följa med mig hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar