tisdag 28 januari 2014

Mattus matikikus

17 Januari 2014 

Idag, som så många andra dagar, har jag suttit och blivit förbryllad över fenomenet matematik.

Jag ska vara helt ärlig. Jag älskar matte. Det visar på sådan inlevelseförmåga och teknisk fantasi, och är så otroligt imponerande. Tyvärr förstår jag mig inte på det överhuvud taget, för det är så extremt abstrakt. Det är intressant, för jag är en människa med ganska stor fantasi, ändå har jag väldigt svårt att förstå mig på matematik. Påstår du att matte är logiskt tror jag nog att du ljuger. Matte är ett påhittat system. Visst finns det struktur, men jag har alltid svårt att se den. (Eller okej, nu ska vi inte överdriva helt, en väldans massa matematik återfinns ju faktiskt i naturen, vilket är väldigt spännande. Fibonacci till exempel).

I alla fall, oavsett min syn (huruvida den är riktig eller inte låter jag vara osagt) på matte, så är det väldigt trevligt att öppna miniräknaren och få det här meddelandet från sin tekniskt snillrika lillebror:



Hihihihihihihi... <3

Någon gång under allt geniknölsgnuggande passade jag på att ta en bild, för att det faktiskt är viktigt att dokumentera hur vacker man är ibland. Eller vad vet jag. Men jag är nöjd med bilden i alla fall. Nu mera matte. Geronimo! CAL-CU-LATE!

Ser typ mystisk ut. Me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar