tisdag 28 januari 2014

Återförenade!!

26 Januari 2014 

Åtminstone för ikväll...

Idag, efter intensiva timmars plugg och lika intensivt skottande, dock inte i flera timmar, välkomnade jag JOHANNA till mitt hem här ute i skogen. Huzzah! Vännerna och Jerry har återigen funnit varandra! Så här glad var min före detta livskamrat:

 Är hon inte fin? Med en Nonnetoff (tvättbjörnen) på rumpan. De pyjamasbyxor och enorma fötter som syns tillhör min bror, som naturligtvis också var med och lekte. Johanna och Jonathan går det inte att skilja på. De är som ler och långhalm.

Vi njöt av ännu en fantastisk middag à min mor, den här gången bjöds det på lasagne. Jag hade dessutom engagerat mig i att skapa en spritsig rödkålssallad (i och för sig helt under överinseende av sagda mor, men i alla fall. Cred!) som tillsammans med en grönsallad gjorde ensemblen komplett. Därefter påbörjade vi, Johanna, Jonathan, och jag, det spel som alltid tar evigheter och som de flesta av just den anledningen skyr: Monopol.

Efter flera spännande turer där Jonathan spelade lite elakt, Johanna njöt av att hamna i fängelse, och jag delat mig i två, gick privatpersonen Jessica i konkurs. Den professionella bankkvinnan Jessica Therese sade också upp sig för att istället pilla med tumblr i mobilen. Johanna kämpade tappert, men till slut kunde ingen förneka Jonathans extrema monopol och förmögenhet, och vi krönte honom till kvällens sällskapsspelskung. Sedan stöp vi i säng, fullständigt utmattade av denna fajt på bostadsmarknaden.

Btw, där står jag och tittar på. Strykjärnet fick dock sälja sina hus och gator och erkänna sig besegrad.

En riktig liten krösus, min bror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar