tisdag 28 januari 2014

Djurvän

18 Januari 2014

 Så jag saknar fortfarande London. Men jag älskar verkligen att bo hemma igen, framför allt nu när det har slutat vara november och är ordentlig vinter istället. Att kunna gå ut och vinka till kossor och titta på fåglar och peta på träd och le mot höns och krama älgar och slåss mot björnar och leka med rävar och så är faktiskt riktigt, riktigt mysigt. Så på den typiska familjepromenaden i vinterlandskapet idag passade jag på att mata änderna. Det är alltid så roligt att mata änder. Det är så givande, de blir alltid glada när man kommer med brödsmulor. Idag fick de rågkringlor utan socker (vilket var anledningen att jag inte åt dem själv, för fy så illa de smakade!). Alla änder fick nog tyvärr inte en smakbit, även om jag försökte kasta ut brödet så strategiskt som möjligt. De är väldigt väldigt många och mina kringlor var väldigt väldigt få, vid jämförelse. Men det var mysigt i alla fall, och det känns bra att några av fåglarna har fått i sig lite grann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar