tisdag 28 januari 2014

Där jag bor

21 Januari 2014

 En liten del av mig vill fortfarande skriva 2013... Hur går det med era Nyårslöften?

Apropå mitt liv så spenderar jag många långa dagar på Växjö Stadsbibliotek. Jag tycker mycket om Växjö Stadsbibliotek, och har mina favoritplatser att sitta på. Nummer ett: nere i källaren, gömd vid ett litet bord mellan bokhyllorna, nära ett eluttag. Nummer två: uppe vid ett alkovbord, med utsikt över gatan och snön och bilarna, nära ett eluttag. Nummer tre: uppe i stolarna bredvid en stor planta i en kruka. Nummer fyra: de färgglada sofforna i barnhörnan. Den sista är det dock inte alltid så bra för mig att sitta vid, för jag blir ofta distraherad och går iväg och strosar runt bland bokhyllorna istället, på jakt efter oläst fantasy för tolvåringar.

Vad jag också gillar med Växjö Stadsbibliotek är att de har ett fint citat upplyst på väggen på kvällen:

Det gör en liksom motiverad, och sådär. Mycket relaterbart också. För övrigt så har jag inte blivit betald för att göra reklam för Växjö Stadsbibliotek. Jag råkar bara tycka om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar