onsdag 1 januari 2014

God fortsättning

1 Januari 2014 

Ojojoj. Fast inte, för jag är för ungefär första gången i mitt liv med på att det blir ett nytt år. 2013 var inte bara ett riktigt bra år för mig, men det var också det första som faktiskt kändes som att det hade tidslängden ett år. 2012 var vääääldigt långt, andra år har känts underligt korta.

Så hur har jag haft det hittills i år? Kul att du frågar. Bara bra, är svaret, och det är ju roligt. Jag vaknade mitt på dagen och svalde genast två huvudvärkstabletter, sedan träffade jag min underbaraste Max, som jag inte sett på flera månader! Vår konversation gick ungefär såhär:
Jessica: Max! Hej! Gott Nytt År! Wohoo! *kram*
Max: Hejsan! Gott Nytt År! *kram*
Jessica: Mat?
Max: Mat!
Så vi inledde året med att äta på stället där det alltid är öppet, det vill säga McDonalds. Det var en massa mys i ett par timmar, innan jag lämnade Max åt sitt öde (en senare buss) i Växjö, och tog tåget hem.

Btw, det regnade inte i Växjö idag. Ett gott omen, kanske?

Väl hemma har jag bara njutit av mammas goda mat, och sedan slöat och tittat på sjätte säsongen av F.R.I.E.N.D.S., för att det är en av mina favoritsysslor. Jag tänker mig att det ska sovas snart och sedan engageras mera imorgon. Woho!


1 kommentar: