tisdag 8 december 2015

December igen

1 december 2015

... men fortfarande ingen snö. Jag är ett otåligt barn.

Trots att jag har missat några lektioner här och där så ligger jag ändå två kapitel före de andra eleverna i min religionkunskapsklass. Min lärare har märkt min framfart jämfört med resten av klassen, och dessutom uppfattat att hennes grundliga genomgångar är ganska onödiga för mig. Så idag gav hon mig en fördjupningsuppgift att jobba med istället, den är fortfarande inte speciellt avancerad (det är ju trots allt bara en 1-kurs, den enklaste nivån), men det ska bli roligare att göra den än de vanliga frågorna. Dessutom vore det kanske mindre bra om jag brakar vidare in på hinduismen och buddismen, medan de andra bara är halvvägs genom de ambrahamitiska religionerna. På det sättet är folkhögskolan bra, att lärarna faktiskt uppfyller vad deras slogan så glättigt lovar - de försöker uppfylla varje elevs studiebehov.

Adventsstjärna på pinne
Spöke

Mamma gav mig i helgen en adventsstjärna, som jag har monterat upp och satt på mitt skrivbord. Den vanliga lampan har jag flyttat till fåtöljen, för att använda som läslampa tills vidare. Jag gick ut i förrådet i jakt på ett litet bord, men hittade bara tomma kartonger. Har byggt ett eget bord med hjälpt av en kartong och en handduk... Inte världens mest lyxiga kanske, men det fungerar. Jag tänkte leta upp vår internatansvariga senare för att fråga om det finns något litet bord till övers någonstans. Mitt rum är faktiskt riktigt mysigt nu. Jag avslutade sedan dagen med en ansiktsmask, och såg så ut som ett spöke igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar