måndag 14 december 2015

Snart jul

12 december 2015

Jag har peppat jul idag! Förutom de vanliga helgbestyren (tvätta, städa, skogspromenad, yoga osv) har jag haft på en supertöntig-men-söt julfilm i mitt rum under tiden jag fluffat runt, jag tog en första julklappsrunda nere på stan, och har bakat julgodis med några av internatarna.

Jag älskar att julhandla! Jag vet att folk ofta blir superirriterade på alla poppiga jullåtar som spelas varje år, och folk stressar osv, men jag tycker att det är jättemysigt. Jag älskar att gå omkring och hitta saker som jag vill ge till folk, jag älskar alla ljus och mysiga dekorationer, och, faktiskt, mörkret som smyger sig på så tidigt som vid halv fyra. Jag traskade ner till Vimmerbys lilla centrum med klassikern Röde Orm i lurarna, och gladdes sedan åt att hitta några klappar som jag inte tänkt på innan. Det känns bra att ha kommit igång med den faktiska julhandeln dessutom.

Efteråt skyndade jag hem för att baka julgodis med Den Andre David och Frida. Frida gjorde rischoklad och Den Andre David och jag gjorde knäck. Jag har inte gjort knäck på många år, men det var inte alls så svårt som jag alltid associerat med knäckbak? Det krångligaste var bara att peta ner smeten i de små formarna, men det klarade vi ändå utan överdriven spilla. Knäcken fick stå och stelna sen och efter ett smakprov kan jag bekräfta att den blev riktigt lyckad.


Knäck x 80


När julgodiset stod och stelnade gjorde jag fotbollsfansen sällskap och tittade på en match ur tyska ligan. Som sagt, det är mysigt att bo på internat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar