fredag 18 december 2015

Avslutning

17 december 2015

Förmiddagslektioner osv packa inför julen osv göra sig klar för kvällen osv JULAVSLUTNING!

Gymnastiksalen var omgjord till en stor middagssal, med flera långbord. Alla kurser som Vimmerby Folkhögskola erbjuder hade möjlighet att äta julbord och umgås på kvällen. Vi satt klassvis, och min klass hamnade på ett helt annat bord än mina kompisar som går fritidsledar- och behandlingspedagogsutbildningarna. Tyvärr. Däremot hamnade jag bredvid en trevlig lärare, så liksom den tönt jag är konverserade jag glatt med honom och hans kollegor.

Det vegetariska julbordet fick inga klagomål

Mina vänner från fritidsledarprogrammet har de senaste veckorna jobbat med ett spex, som de visade upp som kvällens underhållning. Det var roligt, kanske främst för att jag känner dem och har hört en del av alla diskussioner bakom de olika scenerna, och därefter var det fikadags. Då fick vi sitta var vi ville, så jag hoppade snabbt över till deras bord.

Fikade med tjejerna, och sedan tog vi vårt pepparkakshus - som vann andra pris, thank you very much! - och gick till internatet. Där rådde redan avslutningsfesten som grabbarna sparkat igång, och som alla snackat upphetsat om ett bra tag. Jessica tog på sig rollen som demolitionsansvarig, och snart låg vårt pepparkakshus i spillror. Under kvällen gick alla festande och smååt bitar av huset, vilket faktiskt såg ganska roligt ut.

Festen fortskred långt in på natten, och det var en allmänt toppenkväll för att avsluta den här terminen. En chans att umgås med alla nya människor man lärt känna, en chans att peppa både inför den stundande ledigheten och att ses igen därefter. Internatet och vännerna där har klart varit den bästa delen av att läsa på Vimmerby Folkhögskola.



Pepparkaksruckel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar