torsdag 11 juni 2015

Studenttider

11 juni 2015

Lillebrors klass trucktext... Märks det att de gått naturvetenskapslinjen?
Så kommer då den dag som alla gymnasieelever sätter så stora förhoppningar på... För min lillebror! Å ena sidan var det ju jag som nyss tog studenten, å andra sidan var det ju evigheter sedan jag tog studenten. Jag vet inte, sånt där med tidsräkning gör en lätt lite förvirrad. Men ingen kan påstå att studenten inte är en viktig milstolpe i vårt samhälle, och därför var det naturligtvis toppen att kunna fira Jontus på den stora dagen. En stor hög släkt samlades utanför skolans dörrar, och hurrade glatt när hans klass sprang ut. Sedan blev han överöst med nallebjörnar i blågula färger, och attackerad med kramar. Vi vinkade sedan av honom inför truckfärden. Jonathan verkade inte helt missnöjd med det, utan snarare lättad att inte längre vara i händelsernas centrum. Hm, det är dock lite svårt att undvika strålkastarljuset en dag som denna... När han kom hem skålade vi i hans tapperhets ära (för tapper behöver man faktiskt vara för att ta sig igenom dagens gymnasium), och sedan åts det en salig mängd mat. Jag skiftade mellan att prata med mina vänner och kusiner, leka med mina småsysslingar, hjälpa till i köket, öppna champagneflaskor, och att inte förgås under den stekande solen. Jonathan försvann snart till studentfest, men vi andra firade virade i hans frånvaro. Det var en supertrevlig student, och pojken i fråga gissar jag är nog ganska nöjd han också! 

Blomsterbuketter i mängder strömmade in, den finaste var den här, från mina gudföräldrar

Jag och Johanna var förstås vackra på plats

Lillskiten var ju så här liten bara igår? Vad hände där? (#cooling)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar