tisdag 9 juni 2015

Kladdkaka och kladdkaka och kladdkaka och kladdkaka och...

9 juni 2015


Som sagt, min lillebror bara går och blir äldre hela tiden, och det slår en ju aldrig mer än på ungens faktiskt födelsedag. Eftersom det bara var oss syskon hemma när vi vaknade på morgonen, antog jag uppgiften att upprätthålla familjetraditionen med varm choklad och vispgrädde. Det serveras alltid till födelsedagsbarnet på morgonen, och jag plockade också en bukett blommor att presentera till bror min.

 Eftersom ingen egentligen är hemma idag, och Jonathan dessutom tar studenten i slutet av veckan, har beslutet fattats att vänta med själva födelsedagsfirandet. Jag spenderade istället dagen med att baka inför studenten - kladdkakor, i mängder. Olika varianter, för skojs skull. Förhoppningsvis smakar de bra också, jag experimenterade lite, så det blir nog spännande att smaka dem sen...

En kladdkaka med kaffesmak, en vanlig, och en med smält vit choklad ovanpå

Varför inte använda kaffepulver eller kokos runt kanterna?

Ytterligare vit choklad som när det stelnat blev ett hårt täcke ovanpå kakytan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar