söndag 14 juni 2015

Mera fest

14 juni 2015

Först efter en helg där familjen var iväg på olika håll, blev det dags för Jonathan att öppna sina många presenter och paket. Ungen har gått och blivit äldre i samma veva som han tog studenten, så många gåvor var det. Vi familjefirade på kvällen med det närmsta gänget, dvs jag, mor, far, farmor, och förstås, huvudpersonen själv.

Jag tänker inte rabbla allt han fått, men jag tänkte ta tillfället i akt att visa på vilken bra och givmild syster jag är (om givmildhet nu kan mätas i materiella gåvor). Som födelsedagspresenter fick han ett fyrtal böcker av Tolkien som han önskat sig och inte läst innan, och som studentpresent (genomtänkt inför flytt till universitet) letade jag igenom halva Växjö innan jag hittade en pepparkvarn, salt- och pepparkar, och ett par kokböcker, skrivna specifikt för studentmatlagning. Det är ju sånt alla nyutflugna fågelungar måste ha.

Syrran fixade förstås födelsedagsbarnet och studentens favoritdessert, vaniljpannacotta, kvällen till ära med en touch av vit choklad, och serverad med en varm hallonsås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar