fredag 19 juni 2015

Midsommarafton

19 juni 2015

Midsommar! Whoopihoo! Det innebär inte bara en paus med svenska traditioner nere vid Sommarstugan, det innebär ju också en kortare första vecka på sommarjobbet. Yes baby, nu har allvaret börjat igen, inget mera latande, JT har börjat jobba. Så bloggens inlägg lär som vanligt vara färre under sommarveckorna. Jag bjuder inte på spännande hängmatteläsning, det får du hitta någon annanstans. Tyvärr.

Min familj är inte supernoga med midsommartraditionerna i vanlig ordning, och i år var inget undantag. Detta till trots att jag bjudit in Bogdan, som aldrig firat midsommar tidigare. Döm oss som värdar om du vill, vi ordnade ingen dans kring midsommarstången. Däremot bjöd vi på sill och potatis och snaps - mamma och jag åt som vanligt fin lax istället, då vi inte uppskattar den oh så viktiga sillen. (Oh så viktiga om du frågar min far eller bror eller farmor). Den ovane icke-svensken i sambandet åt dock med god aptit, medan mamma och jag rynkade på näsan. Liksom flera andra år tvingades vi sitta inomhus på grund av vädret, men jag hade åtminstone en blomsterkrans om håret. Vad gör det att den är av plast och köpt i London på Topshop? Det är väl ändå tanken som räknas.

Nu väntar vettigare mat, och senare sällskapsspel innan läggdags. Det sedvanliga spelet som avslutar kvällen är en bra mycket viktigare tradition för oss... Glad midsommar!

Vildblomsbukett och mousserande vin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar