lördag 10 maj 2014

Fortsatt firande av Födelsedag

16 April 2014 

 Att fylla tjugo är tydligen en stor sak - så här mycket uppmärksamhet har jag aldrig haft på födelsedagar innan. Det brukar inte var en stor grej för mig, jag myser gärna med familjen - senaste födelsedagsfesten jag hade var när jag var 11...

Men, idag var det dags för mina vänner att fira med mig! Jag befann mig i det återigen soliga Växjö (gasp!) och träffade den gosiga Muxi för fika. Från början var tanken att även Felicia skulle vara med, men hon behövde tyvärr jobba. Jag och Max hade jättetrevligt där vi satt i halvskuggan utanför Millas, och pratade om livet och kommenterade människor som passerade oss.

På kvällen kom min älskade Johanna, glatt bärandes på en flaska vitt vin och en tårta! Vi tryckte ihop oss i soffan hemma hos mor, och började genast diskutera livets alla små obetydliga detaljer. När klockan närmade sig tio begav vi oss ut i den mörknande natten, vinkade av Muxi vid bussen, och steg istället in på Deluxes Gräddhylla. Där träffade vi ett gäng partypojkar, som vi spenderade resten av kvällen med, i glatt sällskap där det bland annat pratades om Game of Thrones och Englands flygplatser. Inte helt dumt, alltså.

Tjugo är inte lika med seriöst vuxen, va?

Den vackraste tårtan världen beskådat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar