lördag 10 maj 2014

Förfirande av Födelsedag

12 April 2014 

 Idag packade familjen in sig i bilen, och åkte iväg till Växjö - där det inte regnade! Istället sken solen och påminde oss alla om hur sommaren nalkas. Under tiden min far letade byxor i olika affärer, satt jag och myste ute på en bänk.

På kvällen gick vi ner till sjön, och restaurangen 4 Krogar, där vi bokat bord, kvällen till ära. En fin familjemiddag för att fira att jag fyller år, dagen därpå. Det var toppen, med mycket god mat (alltså, potatisgratäng. Det är ju bara foodgasm) och trevliga middagssamtal. Jag körde en farmor, och fick alldeles rosiga kinder efter att ha druckit rödvin. Heh, charmigt?

Eftersom det var min födelsedag som skulle firas, hade jag fått äran att välja film, och vi infann oss för att se NOAH på bio. Det var som utlovat en episk återberättelse av Bibelns legend, och jag var nöjd. Solid entertainment, bra skådisar, hyfsat välskriven handling, och snygg produktion. Man fick vad man betalde för helt enkelt.

Men bästa var förstås att ha en så mysig familjedag med mina älskade!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar