onsdag 7 maj 2014

Fler skogsäventyr!

20 Mars 2014 

Så snart jag är hemma i Trollskogen och blir för irriterad uttråkad för att plugga, så går jag ut i skogen. Jag älskar skogen, och det är ju positivt, med tanke på att jag är ett skogstroll. Ehum. I alla fall, jag traskar gärna runt i skogen och det är fantastiskt. Tro mig, jag saknar storstan, men jag älskar landet och skogen.

Idag fann jag mig framför en mindre bäck, och jag ville ta mig över den. Jag fann ett nerfällt träd. Det tog mig pinsamt lång tid att gå över, och det var inte mer än en meters höjd från vattenytan till trädet, och bäcken var inte mer än en och en halv meter bred... Men stoltheten jag kände när jag lyckades ta mig över var ändå enorm. 



Också, sommartecken! Blommor och bin! Sol! Woo!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar