onsdag 8 juli 2015

Skogstrollets Trollskog

8 juli 2015

Jag  bor som vanligt hos min älskade famo, ute i skogen, nu när jag jobbar, vilket jag bara gör till kvart över tre. Därefter är det fritt fram för mig att braka ut i naturen, vilket jag också har för vana att göra. En timmes promenad längs någon vandringsled brukar det få bli, oftast utan telefon och uppkoppling, för att kunna ta in omgivningen och reflektera och andas ordentligt. Det är nästan otroligt hur mycket bättre människan genast mår när hon kommer ut i det fria. Jag går allt som oftast och djuplodar i mina filosofier, funderar kring livet i allmänhet och mitt eget i synnerhet, lyssnar på fåglarna och kikar på myrorna. Varje promenad blir som en kärlekshyllning till skogen. Idag valde jag dock att ta med mig kameran, bara för att kunna låta dig ta del i underverket, lite grann, här på bloggen.







Kom hem precis innan regnet föll ner, och värmde mig med en kopp favoritte - Liptons gröna "Strawberry Cupcake"

När man bor hos farmor serveras det ibland efterrätt - lyxigt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar