söndag 6 juli 2014

Namnsdag

6 Juli 2014

När jag låg och småsnusade i morse, vaken men ännu inte uppstigen, ringde min mobil och så snart jag svarat med ett grötigt "hallå?" ropade hela familjen i kör "GRATTIS JE-SSI-CA!!!" Efter en kort paus frågade jag misstänksamt om det var den sjätte juli idag, vilket ju stämde - min namnsdag alltså.

Jag och farmor har firat lite smått, med fika på nybakad kladdkaka, grädde, och jordgubbar (de sista som är kvar sedan förra veckans skörd). Vi åt också en jättegod men enkel middag och delade på rosévin. Vi tog en tur till kyrkogården och hälsade på farfar. Jag kastade mig desperat i dammen när värmen blev för stark, och njöt av det "kyliga" (20 grader) vattnet och simmade runt en samling näckrosor. Nu på kvällen ringde Johanna och vi har haft ett enastående ofattbart samtal som inte blev bättre av att vi båda var trötta och jag inte riktigt hörde vad hon sade. (Och dessutom inte kan prata rent idag, inte en stavelse tycks bli rätt). Men det gick ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar