tisdag 10 mars 2015

Vårhumör

10 mars 2015

Vårsol och blomster har välsignat det annars så mulna London, och mina dagliga promenader med ett eller två barn är fantastiskt trevliga. Jag kan förstås inte hålla fingrarna i styr utan knäpper bilder inte bara vid första bästa, utan alla möjliga tillfällen.

Körsbärsblomster

Knoppar i fokus
 På kvällen försökte jag mig på en social aktivitet igen, något jag hållit mig undan ett par veckor, och gick för att stötta grabbarna i kyrkans herrkör, Ulricae Drängar. Mina kompisar bjöd på fin stämsång och festlig allsång. Liksom solen kan gå i moln och vårvärmen övergå i plötsligt regn skiftade dock mitt humör, och hur trevlig tillställningen än var kunde jag inte bli kvitt den fördömda huvudvärken. Jag kramade om mina vänner och fick buttert gå hem. En annan gång, kanske.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar