fredag 27 mars 2015

Feber = pyjamasparty

27 mars 2015

Igår kokade Noah, och hade en lite gnällig dag. Ändå är jag väldigt stolt över honom, för maken till kämpe får man leta efter. Trots sin höga feber tog han snällt sin medicin, petade i sig lite mat, och drack vatten när jag sade till honom att göra det. Han bråkade inte med någon av oss, hur hängig han än var. Han satt under lunchen och vilade huvudet mot bordet. Kontrasten Annabelle gurglade från sin stol, och log som en sol.

Nussa var fortfarande lite febrig idag, så vi beslutade att det stod pyjamas och lugna lekar på schemat. Det var en ganska mysig dag, faktiskt. Bortsett från att jag, smidig som ett annat kylskåp, skar mig i fingret. Jag är dock en ansvarsfull vuxen person, så jag satte dit ett Svampbob Fyrkant-plåster, och så var det bra med den saken.

När det var läggdags hade Värdpappa lite av ett sjå att få pojken att somna, något jag hörde via monitorn som var på i köket, där jag städade och kastade diverse getögon på en sovande Annabelle. Värdpappa fick gå och hämta en andra flaska mjölk, och när han försöker ge den till Noah hör jag följande konversation via monitorn:
N: (Översiggivet, förtvivlat) Den! Den, den, den!
V: (Förbryllat) Vad menar du, Nussa? ...Vill du ge mjölk till månen?
N: Den!! 
V: Men... Det kan vi inte. Månen är där ute, den kan inte dricka Nussas mjölk.
N: ... Nä.
Inte mer än två minuter senare somnar ungen, nöjd med att i alla fall ha erbjudit månen att smaka av mjölkflaskan. Tok.

Lugn lek: färgläggning. Jag fann den här bilden särskilt söt (och gjorde den därför själv..)

Lugn lek: bra tv-program. Noah och tittade på Bamse.

Klantskalle: tjugoåring som inte kan hantera vassa verktyg.

Nanny för småbarn: konstant trött, men rätt nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar