tisdag 24 mars 2015

Barn i Park

24 mars 2015

Idag hade Värdmamma ett arbetsrelaterat möte borta i Ilford, dit jag och barnen fick följa med. Vi packade in oss i bilen allihop (eller snarare, jag och Värdmamma packade in barnen och oss själva), och åkte iväg. I Ilford finns en fin park med en stor damm, där det finns massvis med fåglar. Vi var så underhållna en god stund. Noah pekade förtjust på fåglarna. Jag satte oss på en parkbänk i solen och matade Annabelle. Nussa fick lite snacks, och tanken hade från början varit att vi skulle mata fåglarna i dammen, men skyltar förkunnade att vi inte fick göra så, för då skulle det bara komma råttor. När det sedan plötsligt började regna insåg jag att hur välplanerat det än var att ta med sig regnskyddet till bilen, så var det mindre smidigt att glömma det där. Annabelle skyddades av taket på vagnen, och jag drog av mig min jacka och lade över Nussa. Vi såg nog ganska festliga ut där vi drog fram, tillbaka till bilen, och stannade sedan under ett fylligt barrträd. När Värdmamma kom tillbaka hade det slutat regna, och Noah kommenderat mig att dra på mig jackan igen. Väl hemma hade jag ansvar för Annabelle, som jag haft några kvällar nu, under Noahs läggdags. Mata, rapa, byta blöja - och gosa förstås.

Noah är besatt av att bygga torn just nu. Så även med sin frukostbanan.

Min frukostgröt piggades upp med jordgubbar

Damm i park
Blommor i park
Små barnaskor med tillhörande unge i park
Konkret vårtecken: skilla. Cue hemlängtan.
Börjar det regna får nanny som glömt regnskyddet gå utan jacka

Bebisgos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar